مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 16:372022-03-12اقتصادي

وجود 2750 هکتار ذخیره گاه  جنگلی در استان همدان


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از وجود 2750 هکتار ذخیره گاه جنگلی در این استان خبر داد و گفت:در سال 96 حدود  518 هکتار ذخیره گاه  جنگلی در سطح استان همدان شناسایی شد که این میزان ذخیره گاه  به مرور زمان به دو هزار و 750  هکتار رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اسفندیار خزایی در مراسم نهال کاری در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان اظهار کرد: 283 هکتار از ذخیره گاه ها در استان همدان، شامل گونه مرتعی گون بوده و در سال جاری 62 هکتار به ذخایر جنگل های استان اضافه شد.

وی گونه های گیاهی استان همدان در مراتع و جنگل ها را یک هزار و 658 مورد برشمرد،گفت:در این رابطه گونه های گیاهی که ارزش ژنتیکی دارند یا در حال انقراض هستند باید در ذخیره گاه ها تحت حراست قرار گیرند.

خزایی با اشاره به اینکه طی سه سال از سال 1397 تا 1399 هر ساله یک هزار هکتار جنگل کاری به صورت زراعت چوب، گونه های فضای سبز و گونه های جنگلی به استان همدان اضافه شده است، گفت: 80 درصد زنده مانی در استان داشته ایم و سعی کردیم تا مدیریت کوچ را نیز بر اساس سیاست گذاری های در پیش گیریم.

گفتنی است؛ رییس مرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی ومنابع طبیعی استان و معاونین وی در حاشیه مراسم نهال کاری به مناسبت هفتمین روز از هفته منابع طبیعی در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان به عن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 2750 هکتار ذخیره گاه  جنگلی در استان همدان

وجود 2750 هکتار ذخیره گاه  جنگلی در استان همدان